SEL במלחמה. איך לנהל כיתה בזמן מלחמה?

טל גרינסון עם ד"ר דפנה קופלמן-רובין
פודקסט כיתה 301 בשיתוף עם מרכז SEL.IL, אוניברסיטת רייכמן.

 

איזו תקופה מוזרה להיות מורה: לנסות ללמד דברים חדשים, לבחון, להעריך, לשבת על מיפויים ועל ממני אליך בתעודה

הכל מרגיש לא שייך ולא קשור, ועל הכפתיים הצרות של צוותי ההוראה יושבת *"החזרה לשגרה"*, למרות שברור שהרבה דברים קורים פה אבל "שגרה" זה ממש לא- לא למוריםות ולא לתלמידיםות שכבר הספיקו בכמה שנים לחוות קורונה, סבבי לחימה, פילוג בעם והפגנות וכמובן טרור רצחני שהתפתח למלחמה

ועדיין, איכשהו

האנרציה עושה את שלה.

בעוונותיה, שגרת המלחמה כאן וצוותי הוראה נדרשים להיות נוכחים ולתפקד עבור התלמידים והתלמידות שלנו. אז איך עושות את זה?

 

ישבתי לעוד שיחה צפופה עם ד"ר דפנה קופלמן-רובין, מנהלת מרכז SEL.IL על איך בכל זאת אפשר להצליח לנהל כיתה שתעזור לנו וללומדיםות שלנו להרגיש טוב יותר, על עקרונות מובילים מעולמות ה-SEL שיעזרו לעשות סדר ועל כלים ופרקטיקות יומיומיות לניהול כיתה בשגרה-לא-שגרה.

והנה כמה דברים שאפשר לעשות כבר מחר:

– ליצור יציבות דרך פעולות שעושים כל יום (כמו לכתוב סדר יום על הלוח או לתת לתלמיד/ה לבחור שיר לתחילת היום)

– לחזק קשר דרך שיחות אישיות קצרות וקטנות שאפשר לעשות גם תוך כדי עבודה בשיעור

– להראות לתלמידים/ות כמה הם חזקים דרך מכתבי חוזקות שהם כותבים אחד לשני

– לחזק את תחושת השליטה שלהם דרך נתינת בחירה אישית שלהם בנושאים שתבחרו (ובכך לתת מענה לתחושת חוסר השליטה שכולנו חווינו)

 

כל אלו דוגמאות פרקטיות לעקרונות תיאורטיים שמטרתם – לקחת את הכלי הנפלא הזה של למידה רגשית חברתית ודרכו לייצר ולנהל כיתה שעוזרת לנו להתמודד עם הטראומה, חוסר הוודאות והמורכבות הגדולה של התקופה.

 

אז יאללה, בואו לנהל כיתה רגשית חברתית> https://linktr.ee/class301

ליצירת קשר עם מרכז SEL.IL, פנו באתר> https://asel.co.il

לפרק הקודם עם דפנה הנהדרת> https://bit.ly/48bRO6d

אז יאללה, בואו לפתח חוסן> https://linktr.ee/class301