פיתוח חוסן בזמן מלחמה. איך לנהל צוותי הוראה בתקופה הזו?

טל גרינסון עם אורית ארנון
פודקסט כיתה 301 בשיתוף עם מרכז SEL.IL, אוניברסיטת רייכמן.

 

מנהלי/ות בתי ספר,

הנה רשימה חלקית של דברים שראיתי שצוותי הנהלה עושים עבור צוותי ההוראה שלהם בתקופה הזו:

– שיחות אישיות עם כל המורות בצוות

– מערכת שעות מחודשת שמתחשבת בקשיים של מורות

– שלחו מגשי פיצה שתייה וקינוח לארוחת ערב לכל אחת מהמורות בצוות

– פתחו גני ילדים בבית הספר עבור המורות שבני זוגן במילואים, כדי שאלו יוכלו ללמד בראש שקט

– רכשו פירות וירקות מהעוטף ושלחו מארזים לבתים

– שלחו חלות וברכות אישיות לקראת שבת לכל מורה

 

ויש עוד המון דוגמאות נפלאות לפעולות שנעשו כדי להעלות את המורל של צוותי ההוראה בתקופה הזו.

אבל מה הקשר של כל הדברים היפים האלו לפיתוח חוסן של צוותי ההוראה? ואיך דרך זה מתפתח החוסן של התלמידים עצמם?

בשיחה צפופה עם אורית ארנון, מנהלת בית ספר בדימוס והמנהלת הנוכחית של תוכנית א.י.ל של מרכז SEL.IL – ניסינו לענות על השאלות האלו, ודיברנו גם על ההבדל בין שגרה לחירום, על דוגמאות נוספות שהצליחו לה כמנהלת בקורונה ועל הדברים שמנהלים ומנהלות חייבים לזכור על צוותי ההוראה שלהם בתקופות משבריות כמו זו.

 

ועוד מילה קטנה:

התקופה הזו מזמנת למנהלים ולמנהלות כל כך הרבה אתגרים: פערי כ"א, חרדה ופחדים אצל הצוות, קשיים לנהל רגשות מורכבים של תלמידים, חוסר וודאות ועוד מרעין ובישין. חוסן לא יפתור את כל הבעיות האלו, אבל הוא לגמרי מסייע ביצירה של צוות שעובד ביחד כדי לפתור את הבעיות האלו. וזה חתיכת דבר גדול בעיתות משבר

 

אז יאללה, בואו לפתח חוסן> https://linktr.ee/class301