מי עוד לא שמע.ה על SEL?

אמנם התחום קיים כבר קרוב ל 30 שנה, אבל מאז הקורונה נחשפו אליו רבים שלא הכירו אותו בעבר.

במטרה להבין טוב יותר את דעותיהם של מחנכים, מנהלים והורים לגבי החשיבות של למידה רגשית חברתית (SEL) בעקבות משבר הקורונה, Hanover Research ערכו בארה"ב סקר בו השתתפו קרוב ל 700 מנהלים, מחנכים והורים.

לצד דווח על עלייה ניכרת במצוקה בקרב תלמידות, תלמידים, הורים וצוותי חינוך, נמצאה עלייה משמעותית במודעות ללמידה רגשית-חברתית והכרה בפוטנציאל של תחום זה במתן מענה למצוקות הללו.

למעשה ההיכרות, המודעות והתמיכה של מחנכים בלמידה רגשית חברתית (SEL) עלתה מאז 2018 ב-11% (מ-83% ל-94%)

ורובם המכריע (84%) מאמינים ששילוב SEL בתכנית הליבה הפך חשוב יותר מאז מגפת הקורונה.

89% מההורים מאמינים שלמידה רגשית-חברתית חיונית על מנת לעזור לילדים לנווט בעולם של היום וכי מומלץ להגביר את העיסוק בנושא.

גם בארץ יש מגמה של עלייה ניכרת במודעות לתחום ורצון עז לשלב SEL במערכת החינוך.

לצד זאת חסרים לנו עדיין ידע מקומי מותאם לתרבות שלנו, מודלים וכלים שיאפשרו ליישם הלכה למעשה הטמעה שיטתית ומבוססת נתונים של למידה רגשית-חברתית במערכת החינוך. האתגר בפיתוח ויישום כל אלו הוא צו השעה ומשותף לכולנו.

לקריאת דוח הסקר המלא היכנסו ללינק