בתי ספר רגישים לטראומה ושילוב של למידה רגשית חברתית (SEL)

בשמחה רבה כולנו נפסיק לעטות מסיכות בכתות ובביה"ס אבל חלק מאתנו ימשיכו להתמודד עם  משקעים שקשה לפעמים לראות.

בתי הספר יכולים לסייע בהסתגלות מחודשת של תלמידים ותלמידות ולספק מענה מתאים לצרכים השונים. למידה רגשית חברתית המשולבת בתרבות בית ספרית, שרגישה להתמודדות עם טראומה הינה מודל המספק כלים פרקטיים לכך. לכן, בחרנו לשתף בדוח שפורסם לאחרונה על ידי אוניברסיטת פנסילבניה ומתייחס ל- SEL כמפתח למניעה וטיפול בהשלכות של טראומה.

ניתן למנוע השלכות של חוויות טראומטיות ולצמצם את השפעתן באמצעות הבנה וידע אודות טראומה ופרקטיקות המתרגמות ידע זה לאמצעים לקידום הצלחה חברתית, רגשית ולימודית.

גורמי מפתח בתהליך זה כוללים: קידום סביבה בטוחה ושוויוניות המעודדת מעורבות ומחזקת תחושת שייכות לצד טיפוח מיומנויות SEL.

בדוח מצוין המונח "בתי ספר רגישים לטראומה" – Trauma Sensitive schools (TSS)  קרי: גישה בית ספרית הוליסטית המבוססת על הבנה וטיפול בטראומה תוך טיפוח מיומנויות לצורך ריפוי ויצירת חוסן להתמודדות עם מצבי מצוקה.

הדוח מתייחס לאופן שבו ניתן לשלב בביה"ס SEL עם קידום רגישות לטראומה באמצעות מהלך מערכתי הכולל גיבוש חזון, שותפות, שינוי בתפיסות ומיקוד בטיפוח ה SEL של הצוות.

לקריאת הדוח