אודות SEL.IL

קידום למידה רגשית-חברתית בישראל

 SEL·IL קידום למידה רגשית-חברתית בישראל הוא מרכז אקדמי-יישומי שפועל בבית הספר ברוך איבצ’ר לפסיכולוגיה, בבינתחומי הרצליה. המשימה שלנו היא לקדם את ההטמעה של למידה רגשית-חברתית בכל מערכת החינוך בישראל. אנחנו עושים זאת באמצעות מחקר, שיתוף של ידע מבוסס נתונים, ייעוץ לקובעי מדיניות, ופיתוח של תוכניות ומסלולי הכשרה מגוונים

פועלים יחד

המשימה הזו היא חשובה ומרגשת אבל גם מורכבת ומאתגרת. אנחנו מאמינים שכדי לעשות אותה באופן הטוב ביותר צריך לשלב ידיים עם כל מי שיכול לתרום לפעילות שלנו ולהיתרם ממנה. ואכן כבר מתחילת הדרך אנחנו פועלים במשותף יחד עם חוקרים מתחומים שונים, עם משרד החינוך, קרנות פילנתרופיות, רשויות מקומיות, בתי ספר והורים.

SEL למען הדור הצעיר

כולנו יחד שותפים להבנה שלמערכת החינוך יש תפקיד חשוב יותר מאשר רק להקנות ידע. היום יותר מתמיד אנחנו מבינים שמערכת החינוך חייבת לצייד את הדור הצעיר במיומנויות ובכישורים רגשיים-חברתיים. כישורים שיאפשרו לו להתפתח באופן מיטבי, ולהתמודד בצורה היעילה ביותר עם מציאות מורכבת ועם עולם דינמי ומשתנה.

הניסיון שלנו – ניתן למספרים לדבר 

ב-10 השנים האחרונות פעלנו במסגרות חינוך בכל הקבוצות בחברה הישראלית. בתקופה הזו הכשרנו:

  • 4700 אנשי חינוך וצוות בבתי ספר
  • 350 אנשי חינוך וצוות בגני ילדים
  • 220 פסיכולוגים ופסיכולוגיות
  • 75,600  תלמידות ותלמידים מגן ועד תיכון השתתפו בתוכנית הדגל שלנו – אני יכול.ה להצליח (א.י.ל)
  • הצגנו ב-31 כנסים אקדמיים מובילים בעולם

בקבוצה שלנו עובדים יחד חוקרות וחוקרים, פסיכולוגיות ומדריכים. כולם מובילים בתחומם בארץ, אבל לא פחות חשוב – מדברים SEL בצורה שוטפת! מלווים אותנו גם חוקרים בכירים מחו”ל בעלי ניסיון עצום בלמידה רגשית-חברתית.

מה אומרים עלינו

“זיכרון יעקב בחרה ליישם את הלמידה רגשית-חברתית בכל העיר, תוך כדי יצירת תשתית לשפה יישובית, והעלאת המודעות לחשיבותם של תהליכים רגשיים לצד תהליכי הלמידה . הבניית התוכנית נעשתה בפריסה על פני רצף הגילאים, מגן ועד תיכון, כך שהתוכנית מתמקדת בכל שכבת גיל בתחום אחר הרלוונטי
ביותר לתלמיד.

התכנית הוכיחה את עצמה במיוחד בימי הסגר עם התפרצות נגיף הקורונה. התלמידים והצוותים החינוכיים, מצאו את עצמם מתמודדים עם אתגר חסר תקדים, והתוכנית שמקנה בין היתר כלים חדשניים לחיזוק רגשי, סייעה לנו ולתלמידים לצלוח את התקופה הזו
באופן מיטבי”.

ד"ר מרים פאנויאן

מנהלת מחלקת החינוך בזיכרון יעקב

“פגשתי את דפנה ואת הצוות שלה בתחילת הדרך של תוכנית א.י.ל, כשהייתי מנהל עירוני ט’ בת”א. מאז ועד היום, יותר מעשר שנים, דרכינו ממשיכות להשתלב. מה שמחבר בינינו זו האמונה שחינוך צריך להיות מבוסס על מערכות יחסים תומכות ואנושיות, להיות מחובר לקהילה ולהקנות מיומנויות כדי להכין את הדור הצעיר להצלחה אקדמית וחברתית בעתיד. זה בעיני המפתח לצמצום פערים ולשינוי בחברה.

כמנהל, אני מאמין בעבודת צוות מבוססת אמון ואחריות אישית ובעיקר על הובלה של תהליכים מבוססי נתונים. אלה היו העקרונות שהנחו אותנו בעבודה עם א.י.ל בתיכון עירוני ט’ בתל אביב, במערכת החינוך בהרצליה וגם כיום בתיכון קלעי בו אנחנו מפתחים בשנתיים האחרונות את ההטמעה של למידה רגשית-חברתית כתשתית וכשפה משותפת לכלל הצוות החינוכי בתיכון.”

 

ד"ר אבי בנבנישתי

איש חינוך ותיק, מנהל תיכון קלעי בגבעתיים, סמנכ"ל וראש מינהל החינוך בהרצליה (לשעבר)

“יחד עם המומחים של SEL.IL הגדרנו את החזון ואת האקלים של בית הספר. בנינו תוכנית פעולה כוללת והטמענו את השפה ואת העקרונות בכל העשייה שלנו. בנוסף יצרנו יחד בסיס נתונים כדי לדייק את העבודה ולעקוב אחרי התהליך. 

כיום התכנית פועלת בכל הכיתות, מכיתה א’ ועד ו’. התוצאות מורגשות בכל התחומים. אני מרגישה שהצלחנו להפוך את הצוות החינוכי, את התלמידים ואת ההורים ל’דוברי SEL’. זו השפה בבית הספר ואני מאמינה שהיא תלווה את התלמידים גם בהמשך
הדרך שלהם.”

גב’ ולרי אזאצ'י

מנהלת בית הספר היסודי 'שרת' בקרית אונו