מי אנחנו?

SEL.box הוא מיזם משותף של מרכז SEL.IL באוניברסיטת רייכמן והפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה המתמחה בפיתוח מסגרות מושגיות מותאמות של מיומנויות רגשיות-חברתיות (SEL), בהובלת תהליכי הערכה חדשניים של מיומנויות ובהנגשת כלים ישימים לשדה החינוך.

אנחנו מביאים מומחיות עמוקה וידע ייחודי (know-how) בתהליכי פיתוח של מסגרות מושגיות ומערכות הערכה של מיומנויות רגשיות-חברתיות, הנשענים הן על ידע מחקרי עדכני והן על היכרות מעשית עם הצרכים, האתגרים וההקשרים התרבותיים של השדה החינוכי בישראל.

מה אנחנו עושים?

פיתוח מסגרות
מושגיות אינטגרטיביות

אנו מתמחים בתהליך המורכב של בניית מסגרת מושגית למיומנויות SEL, הכולל בחירת מיומנויות באופן שיטתי בהתאם למטרות התוכנית, מאפיינים תרבותיים והתפתחותיים, ולאתגרים הייחודיים של קהלי היעד.

פיתוח כלים
להערכה ומדידה

פיתוח, התאמה ותיקוף של כלים המאפשרים למדוד את מיומנויות באופן מדויק, ישים ורלוונטי לשטח. פיתוח כלים למגוון צרכי הערכה ותשתית טכנולוגית להטמעתם.

מיפוי מיומנויות לצרכים
פדגוגיים וארגוניים

קבלת תמונת מצב עדכנית על רמת השליטה במיומנויות SEL בקרב תלמידים, תלמידות וצוותי חינוך – כהכנה לבניית תוכניות התערבות מותאמות.

פיתוח מערכות פדגוגיות
מבוססות-נתונים

פיתוח מערכות לאיסוף, ניתוח, פרשנות ושימוש בנתונים, לשם ייעול ולמידה לאורך זמן, לשימוש אפקטיבי בעבודה הפדגוגית והארגונית ובתהליכי קבלת החלטות - לשם שיפור מתמיד.

הערך המוסף של SEL.box

  • מומחיות ו- KNOW HOW  בתחומים אקדמיים ויישומיים הנדרשים לפיתוח מסגרות מושגיות ממוקדות ומותאמות.
  • גישה שיתופית וגמישה, הרואה באנשי ונשות החינוך שותפים מלאים.
  • יכולת לתרגם ידע אקדמי מורכב לפתרונות מעשיים בשטח.
  • התאמה מדויקת של מיומנויות וכלי הערכה לקהלי יעד שונים.
  • פיתוח מגוון כלי הערכה – משאלונים וכלי תצפית ועד פתרונות טכנולוגיים.
  • הבנה עמוקה של המציאות החינוכית בישראל – תרבותית, מערכתית ופדגוגית.
  • ליווי מקצועי ומחקרי בכל שלב – מהגדרת צרכים ועד יישום וניתוח תוצאות.

תהליך העבודה שלנו

1- איתור וזיהוי
צרכים

מתן תשומת -לב וקדימות לאתגרים מהשטח ויצירת שותפות עם הצוותים החינוכיים לזיהוי מדויק של הצרכים.

2- מיפוי ידע מדעי
והתאמה להקשר הרלוונטי

סקירת ספרות מחקרית עולמית והתאמתה לקונטקסט המקומי ולמטרות הספציפיות של כל יוזמה.

3- בניית מסגרת
מושגית רלוונטית

תהליך מקצועי ושיטתי לבחירה, הגדרה ואפיון של מיומנויות SEL, הנשען על ניסיון מצטבר, ידע מחקרי והיכרות עם השדה.

4- פיתוח ותיקוף של
כלי מדידה והערכה

גיבוש מסגרת הערכה על בסיס המסגרת המושגית ופיתוח כלים מותאמים, תקפים וישימים, שנבנים בשיתוף פעולה עם השטח ומספקים ערך אמיתי לעשייה.

5- איסוף, ניתוח
והנגשת נתונים

ביצוע מחקרים במגוון מתודולוגיות (מחקרים פסיכומטריים, מחקרי שדה, מחקרי אפקטיביות וכדומה). הפקת דוחות ברורים ויישומיים שתומכים בקבלת החלטות חינוכיות וארגוניות.