הצוות שלנו

ד״ר דפנה קופלמן-רובין
ראש SEL.IL
ד״ר דפנה קופלמן-רובין
ד"ר דפנה קופלמן-רובין, מייסדת וראש מרכז SEL.IL לקידום למידה רגשית-חברתית, בביה"ס ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן. ד"ר קופלמן-רובין הינה פסיכולוגית חינוכית בהכשרתה, עוסקת במחקר יישומי ובין היתר יזמה ופיתחה את תוכנית אני יכול/ה להצליח – א.י.ל – המכשירה צוותי חינוך בטיפוח מיומנויות SEL בקרב ילדים מגיל 3 ועד התיכון בכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות עוסקת בעיקר במהלכי פיתוח מערכתיים מבוססי מחקר כגון פיתוח יעדים התפתחותיים של למידה רגשית-חברתית, הטמעה של למידה רגשית חברתית ברמת עיר/ישוב, ופיתוח מאגר כלים להערכה ומדידה של מיומנויות אלו. בעבר הקימה וניהלה במשך עשר שנים את המרפאה ללקויות למידה וקשב במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. במסגרת זו הובילה את פיתוח הפסיכותרפיה הבינאישית למתבגרים עם לקויות למידה וקשב. לאורך השנים חברה בוועדות שונות כגון וועדת מרגלית השניה מטעם משרד החינוך, והוועדה לטיפוח מיומנויות רגשיות-חברתיות במערכת החינוך מטעם יוזמה, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. בשנה האחרונה חברה בבורד של תחרות ה- SEL Challenge. חברת מערכת בכתב העת Social Emotional Learning: Research, Practice, and Policy.

פרופ׳ ענת ברונשטיין-קלומק
דיקנית בית הספר ברוך איבצ׳ר לפסיכולוגיה אוניברסיטת רייכמן
פרופ' ענת ברונשטיין קלומק
פרופ' ענת ברונשטיין קלומק היא פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בטיפול קוגנטיבי-התנהגותי ופסיכותרפיה בינאישית, דיקנית בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
במהלך השנים האחרונות היא שותפה עם ד"ר דפנה קופלמן-רובין ופרופ' לורה מופסון לפיתוח פסיכותרפיה בין אישית למתבגרים עם הפרעות למידה וקשב (IPTA-LD) והיא גם הייתה שותפה במחקר ובפיתוח של תוכנית 'אני יכול/ה להצליח' – א.י.ל.
סיימה פוסט-דוקטורט במחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק שם היא משמשת חוקרת אורחת עד היום. את התמחותה הקלינית סיימה במחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים. בשנים האחרונות מכהנת כיועצת המדעית של משרד החינוך ומשרד הבריאות בתכנית הלאומית למניעת אובדנות.
פרופ' ברונשטיין קלומק משמשת כנציגה הבינלאומיים למניעת אובדנות (IASP), וכן כעוזרת עורכת של Archives of Suicide Research. לאחרונה מונתה כחברת במועצה העורכת של Lancet Psychiatry. תחומי המחקר המרכזיים של פרופ' ברונשטיין קלומק כוללים דיכאון, אובדנות, בריונות/בריונות ברשת, פסיכותרפיה בינאישית, לקויות למידה/הפרעות קשב וריכוז והפרעות אכילה.

פרופ׳ מארק גרינברג
ממיסדי CASEL, יו"ר CREATE
Prof. Mark Greenberg
Prof. Mark Greenberg is the Emeritus Bennett Chair of Prevention Science in Penn State’s College of Health and Human Development. He also is the founding director of the Prevention Research Center for the Promotion of Human Development. He is the author of over 350 journal articles and book chapters on the development of well-being, learning, and the effects of prevention efforts on children and families. He is a founding board member of the Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning (CASEL). He is the recipient of numerous awards including the Urie Bronfenbrenner Award for Lifetime Contribution to Developmental Psychology in the Service of Science and Society from the American Psychological Association (2016). One of his current interests is how to help nurture awareness and compassion in our society. He is the chairperson of the Board of CREATE, a non-profit devoted to improving the quality of schooling and the lives of teachers and students.

פרופ׳ לורה מפסון
הפסיכולוגית הראשית וראש התוכנית לפסיכולוגיה קלינית,
אוניברסיטת קולומביה ניו יורק
Prof. Laura Mufson
Prof. Laura Mufson is a professor of medical psychology at Columbia University Irving Medical Center (CUIMC) and the associate director of the Division of Child and Adolescent Psychiatry in the Department of Psychiatry at Columbia University. She also is co-director of the Office of Clinical Psychology at CUIMC and the director of clinical psychology at the New York State Psychiatric Institute. She is the developer of the adaptation of interpersonal psychotherapy for adolescent depression (IPT-A) and is an expert international trainer in IPT-A. Prof. Mufson has had an active research career, studying the efficacy and effectiveness of evidence-based psychotherapies for children and adolescents. She has been the principal investigator, co-investigator, and/or consultant with colleagues on numerous grants studying adaptations of IPT-A to be delivered in schools, primary care clinics, and community clinics. She is an author of three books on interpersonal psychotherapy and the author of numerous publications on adolescent depression, interpersonal psychotherapy, and clinical interventions for social anxiety and depression in adolescents delivered in community settings. Prof. Mufson is a fellow of the American Psychological Association and Division 53, the Society for Clinical Child and Adolescent Psychology.

אפרת דביר
מנהלת מערך ההכשרה וסגנית ראש SEL.IL
אפרת דביר
אפרת דביר סיימה תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת מרילנד בארה”ב. היא שותפה בפיתוח תוכנית ‘אני יכול/ה להצליח’ – א.י.ל ואחראית לפיתוח היבטי ההדרכה והיישום של התכנית בפריסה ארצית. כמו כן, היא מובילה את היישום המערכתי של למידה רגשית-חברתית בזכרון יעקב. אפרת היא פסיכולוגית חינוכית מומחית המייעצת ומכשירה מפתחי תכניות חינוכיות, פסיכולוגים, מנהלים, מפקחים, אנשי חינוך והורים.

ד"ר נטע שגיא
מנהלת פיתוח אסטרטגי
ד״ר נטע שגיא
ד"ר נטע שגיא
מנהלת פיתוח והדרכה
ד"ר נטע שגיא סיימה תואר שני במנהל ומדיניות חינוך ותואר Ph.D מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. היא מרצה, חוקרת ועוסקת בתחום היזמות בחינוך, ניהול פרויקטים בחינוך ופיתוח אוטונומיה במערכת החינוך וכן שותפה לתהליכי קידום ועידוד היזמות במערכת החינוך בישראל.
בנוסף, עוסקת בייזום פיתוח והובלת פרויקטים חינוכיים בתחומים הקשורים לקידום מיומנויות רגשיות-חברתיות.
במרכז SEL.IL היא משלבת בין תחום היזמות לתחום הSEL.
בעלת ניסיון רב כעורכת דין מסחרית ומגשרת.

ד"ר אינה כץ גולד
מנהלת תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל לגני הילדים
ד״ר אינה כץ גולד
ד"ר אינה כץ גולד למדה תואר שני ושלישי באוניברסיטת בן גוריון בפסיכולוגיה חינוכית. היא פיתחה את התוכנית אני יכול.ה להצליח (א.י.ל) לגני הילדים בהנחייתה של ד"ר דפנה קופלמן-רובין וכיום מנהלת את ההטעמה של התוכנית בגני הילדים ברחבי הארץ. היא מכשירה ומנחה גננות, צוותי הוראה, פסיכולוגים ויועצות חינוכיות. היא פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה. בנוסף אחראית תחום הגיל הרך בשרות הפסיכולוגי החינוכי בעיריית נס ציונה ומרצה לפסיכודיאגנוסטיקה במדרשה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"י.

נועה וייס-קליימן
דוקטורנטית ב- SEL.IL
נועה וייס-קליימן
נועה וייס-קלימן דוקטורנטית בביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן. מחקרה עוסק בפיתוח ובחינה אמפירית של מודל לקידום מיומנויות רגשיות-חברתיות בבתי הספר היסודיים, בהנחייית פרופ' מארק גרינברג וד"ר דפנה קופלמן רובין. נועה בעלת בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת רייכמן ובוגרת תכנית ההשלמה בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת חיפה. בעבר ניהלה את המחקר במרכז, עסקה בפיתוח שאלונים ומדדי הערכה והייתה שותפה בפיתוח ומחקר הפסיכותרפיה הבינאישית למתבגרים עם לקויות למידה וקשב (IPT-A-LD). נועה פרסמה מס' מאמרים, חלקם יחד עם ד”ר דפנה קופלמן-רובין ופרופ’ ענת ברונשטיין קלומק. בנוסף, נועה מתמחה בפסיכולוגיה חינוכית בשירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיריית רמת השרון.

ענת זמירה
מנחה ומדריכה בכירה
ענת זמירה
מנהלת פרויקטים להטמעת SEL יישובי. מתכללת שותפות אלסנאבל – פיתוח יוזמות SEL בקהילה בבאקה וחברה בשותפות SEL מכליל נהריה. בהכשרתה פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה מומחית בתחום לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. ענת שותפה בפיתוח התוכנית ‘אני יכול/ה להצליח’ – א.י.ל עבור גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. במסגרת עבודתה הנחתה פסיכולוגים ביישום ארצי של של תכנית א.י.ל בגני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים. מנחה בכירה בתכניות העשרה והכשרה לצוותים חינוכיים ופסיכולוגים.

היידי גלייט
עורכת ומתרגמת בשפה האנגלית
היידי גלייט
עורכת ומתרגם לאנגלית ב- SEL.IL.
היידי גלייט היא בוגרת תואר ראשון ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת פנסילבניה. בעלת ניסיון רב שנים כעיתונאית, עורכת ומתרגמת המתמחה באמנות, תרבות והיסטוריה של ארץ ישראל. בנוסף לכתיבה, עריכה ותרגום, היא אחראית על הכספים במרכז SEL.IL.

עדי שטרול
מפתחת תוכן תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל
עדי שטרול
מפתחת תוכן תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל
עדי בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת רייכמן וסיימה את תכנית ההשלמה בפסיכולוגיה חינוכית של האוניברסיטה העברית. כיום, בהתמחות חינוכית בשירות הפסיכולוגי חינוכי של חבל מודיעין.
עדי שותפה לפיתוח וחקר תכנית 'אני יכול.ה להצליח' בגני הילדים יחד עם ד"ר אינה כץ גולד
וכמו כן, מנהלת את פיתוח התוכן של תכנית א.י.ל בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ומנחה בכירה בהכשרות צוותים.

סאוסן מסאלחה
מדריכה ומנהלת תהליך תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל
סאוסן מסאלחה
פסיכולוגית חינוכית מומחית, מדריכה בכירה ומנהלת תהליך בתוכנית 'אני יכול.ה להצליח' – א.י.ל.
במקביל לעבודתה במרכז SEL.IL היא מנהלת את השירות הפסיכולוגי החינוכי בדלית אל כרמל. בעבר עבדה במספר שפ"חים בחברה הערבית, היהודית והדרוזית. בין השאר ריכזה את נושא הגיל הרך בכפר-קרע במשך ארבע שנים והובילה השתלמויות לגננות ולסייעות בנושא "הכלה" ובתוכנית "ללמוד ולחיות ביחד". סאוסן היא גם מומחית להערכת סיכון אובדני בקרב ילדים ובני נוער.
כמי שמובילה במרכז SEL . IL את ההטמעה של התוכנית בחטיבות ביניים ובבתי ספר יסודיים בחברה הערבית סאוסן מכשירה, מנחה ומלווה פסיכולוגים וצוותי חינוך ואחראית על ההתאמה השפתית והתרבותית.

אורית ארנון
מנהלת תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל
אורית ארנון
מנהלת תוכנית 'אני יכול/ה להצליח' – א.י.ל ב- SEL.IL.
בעלת תואר ראשון בחינוך ובעלת תואר שני בהיסטוריה מודרנית במסלול תיזה מטעם אוניברסיטת בר- אילן.
בוגרת המכון למנהיגות חינוכית ותוכנית צמרות של אבני ראשה.
מלווה פרחי ניהול ומנהלים בתחילת דרכם ומרצה במסגרת קורסי סטאז והוראה בסמינר הקיבוצים.
הקימה וניהלה את בית הספר צוקי אביב בתל אביב-יפו בית ספר פורץ דרך המבוסס על מיומנויות SEL, וריבוי אינטליגנציות.

ד"ר עינת קליידר- טסלר
מנהלת פרויקטים להטמעה מערכתית יישובית
ד"ר עינת קליידר - טסלר
מנהלת את פרויקט SEL מכליל מבוסס מקום בנהריה ואת פרויקט SEL.box לפיתוח מאגר כלי הערכה ומדידה של SEL.
עוסקת בהכשרת צוותי חינוך במסגרת תוכנית ‘אני יכול/ה להצליח’ – א.י.ל ועוסקת בפיתוח והטמעה של SEL בפדגוגיה.
בעלת תואר שלישי בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה. מחקר הדוקטורט של עינת, עסק בקשר בין היבטים מטא-קוגנטיביים ורגשיים לתפקודי הבנת הנקרא, ובחינת התערבויות לקידום היבטים אלה.
בנוסף, מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה (התמחות בגיל הרך), מרצה ומדריכה פדגוגית במכללת בית ברל בחוג לחינוך מיוחד וללקויות למידה.

דאליה חלבי
מנחה, חוקרת, מפתחת ומדריכה במסגרת פרויקט "אלסנאבל"
דאליה חלבי
מנחה, חוקרת, מפתחת ומדריכה במסגרת פרויקט "אלסנאבל" – פיתוח יוזמות SEL בקהילה בבאקה אל-גרביה.
בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ובעלת תואר שני ביישוב סכסוכים וגישור מאוניברסיטת תל-אביב. דאליה כותבת את עבודת הדוקטורט שלה בנושא חינוך ואליטות בחברה הפלסטינית בישראל באוניברסיטת חיפה. מרצה במכללת אורנים ומנהלת אקדמית של תוכנית "פרחי הנגב" להנגשת השכלה גבוהה בקרב בדואים בדרום.
בעברה מרצה ואחראית על הליווי האקדמי ב"חותם", תוכנית מנהיגות חינוכית- חברתית, וכיהנה כמנכ"לית של דיראסאת – המרכז הערבי למחקר ומדיניות.

נוי שטיין
מנהלת פרויקטים ומעצבת חווית משתמש
נוי שטיין
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני באינטראקציית-אדם-מחשב, במרכז הבינתחומי הרצליה.
במהלך התואר הראשון עסקה רבות בתחום הפסיכולוגיה החינוכית, בין היתר כחונכת במסגרת תוכנית א.י.ל. במהלך התואר השני עסקה רבות בשילוב של טכנולוגיה בעולם החינוכי בבתי-הספר.
שותפה בעיצוב, בפיתוח, ובמחקר תכנית א.י.ל יחד עם ד”ר דפנה קופלמן-רובין, ושותפה בפיתוח ובמחקר במסגרת פרויקט SEL.box ופרויקט SEL by Milgo .

רוני למל
מנהלת מחקר
רוני למל
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומנהל עסקים וכיום סטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת רייכמן, הרצליה.
במהלך התואר הראשון עסקה במחקר בתחום הקשב והריכוז, במעבדת
Milab (Human-computer interaction research & prototyping)
והן במעבדת CANlab (Communication, aging and neuropsychology).
התנדבה במשך חמש שנים במעון לבצלר (בית למבוגרים עם לקות שכלית התפחותית/אוטיזם) וניהלה את מערך המתנדבים שם במשך שלוש שנים.
במרכז SEL.IL אחראית על תהליכי המחקר המתבצעים בפרויקטים השונים.
ושותפה במחקר ובפיתוח התוכן בתוכנית א.י.ל בבתי ספר יסודיים וחטיבות הבייניים.